7. loeng (17/10/2011)

Link

Olen olnud personaalarvuti kasutaja ~17 aastat ja olen imekombel suutnud vältida tähtsate failide pöördumatut kadumaminemist, seda peamiselt seetõttu, et hoian väga tähtsaid asju kahes-kolmes kohas nii loogilises kui füüsilises mõttes eraldatult. Teiseks – kõvakettaga tekkivad probleemid on peaaegu alati tingitud halbadest sektoritest või muudest loogilist laadi probleemidest, füüsiliselt riknenud ketastest olen ainult kuulnud ja ka siis kipuvad andmed tavaliselt taastatavad olema, sest kasutuskõlbmatu on vaid kirjutav-lugev pea vmt – selline õnnetus jätaks muidugi juba rahakotti augu.

Mina varundan praktiliselt ainult dokumente. Mu arvutis on küll praeguse seisuga 97.2 GB muusikat ja 82.4 GB filme, aga nende kadumaminek tähendab vaid seda, et pean nad uuesti alla laadima. Muusikast, mis mulle meeldib, on olemas jäljed nii YouTube-s kui LastFM-is ja filmide jaoks on mul samalaadsed nimekirjad. Enamus püsib ka endal meeles. Kuna ma fotograafiaga eriti ei tegele, siis pole mul ka pilte, mida alles hoida ja seega puudub ka vajadus neid varundada.

Mõningaid dokumente, nagu lepingud, koodinäited, tõendid või koolitööd, hoian alles oma dokumentide kaustas, lisaks laen suurema osa neist üles TLÜ lin2 serverisse ning tekitan veel varukoopiad 250 GB-ele Verbatimi välisele kõvakettale, mille viin pärast sünkroniseerimist mujale. Igasugused lepingud ja tõendid kipuvad ka paberkoopiatena olemas olema. Oman ka näiteks Dropbox-i kontot ja paljud dokumendid on salvestatud e-kirjade manustena, kuid ei pea neid oma varundusplaani osadeks.

Eelistan oma varundustegevust ka tulevikus lihtsana hoida. Üheks võimaluseks pean koduserveri ehitamist, eriti, kui peaks juhtuma, et lin2-s enam minule kohta ei ole. RAID-i kasutaksin arvatavasti ainult RAID-0 seadistuses, et saavutada suuremat jõudlust. Varundustarkvaral ma oma elus suurt rolli pigem ei näe.

Sildistatud ,

One thought on “7. loeng (17/10/2011)

  1. Tanel Toova ütles:

    Hea lugeda, et olete selle teema enda jaoks läbi mõelnud. Enda jaoks olulise materjali hoidmine koopiatena eraldi andmekandjatel, mis pealegi asuvad veel füüsiliselt erinevates kohtades on kindlasti hea mõte. Ainus probleem võib olla sellega, et unustate mõnikord olulised asjad kopeerimata – siinkohal võiks Teil siiski varundustarkvarast (sellisest, mis tegeleb näiteks sünkroniseerimisega) kasu olla.

Lisa kommentaar

